Traducción / Translation

Moltes gràcies per millorar aquest blog amb les vostres aportacions.
No us talleu gens!


10 de maig 2011

Carrefour: el joc brut de les promocions

Ahir a la tarda vaig passar breument pel Carrefour que hi ha al centre comercial Baricentro per fer quatre compres bàsiques i malgrat les presses, vaig poder comprovar com en aquest supermercat, hipermercat o com sigui que s'hagi d'anomenar aquesta gran superfície, practiquen el que podríem anomenar "males arts" publicitàries amb la manera d'aplicar les promocions d'alguns dels productes que col·loquen als expositors destacats al passadís central. 

En un d'aquest expositors tenien destacat un conegut detergent per a rentadores amb un gran rètol que proclamava que es tractava d'una promoció i en el qual s'oferia un pack de dues ampolles per un preu de només 13,95 €. Fins i tot les ampolles portaven un collaret adhesiu amb la llegenda "pack ahorro". Fins aquí, tot normal, corren temps de crisi i, tant les marques com els centres comercials preparen ofertes per fer més assequible la cistella de la compra. Més assequible? No. En tot cas més enlluernadora, perquè en molts casos (i aquest és només un exemple, però fixeu-vos-hi una mica i de ben segur que en trobareu a cabassos) aquestes ofertes no són més que cants de sirena que volen empènyer el consumidor a comprar quantitats més gran d'un producte amb la falsa promesa d'aconseguir un preu millor. 

La constatació d'aquest fet es trobava només uns metres més enllà, al passadís del costat de l'expositor, on perfectament arrenglerats els detergents d'aquesta marca compartien lineal i veinatge amb productes similars d'altres marques competidores. M'hi vaig acostar fins allà per comprovar, un cop més, que les grans superfícies juguen brut quan promocionen els anomenats "packs estalvi" i vaig poder veure (i fotografiar) que al lineal, l'ampolla individual del mateix detergent tenia un preu de 6,95 €. Vaig assegurar-me que l'ampolla fos la mateixa i no una variació de menys capacitat o amb altres característiques i no, no hi havia cap diferència; eren ampolles idèntiques.

Llavors, l'operació matemàtica era senzilla... si la unitat costa 6,95 €, dues unitats costaran... 13,90 €... 5 cèntims menys que el "pack estalvi" promocionat en un expositor en una destacada posició del passadís central!!!

És una petita diferència, prou petita com perquè no hi parem l'atenció que mereix, però es tracta d'una diferència contrària a allò que el seu missatge promet; i tenint en compte que estic gairebé segur que la gent del Carrefour en sap molt de fer operacions matemàtiques senzilles, no se m'acut cap altra explicació que pensar que Carrefour utilitza el concepte (i el posicionament del producte) de promoció per augmentar el preu de venda, d'una manera encoberta que trobo molt falta d'ètica i que Mafalda i els seus amics no dubtarien a l'hora de qualificar:

Així que ja ho sabeu, aneu amb compte amb els "packs estalvi" perquè de vegades hi ha comerços, com el Carrefour, que en realitat estan oferint "packs estafa".

2 comentaris:

  1. No hi ha un pam de net! :-) Amb mi deuen fer negoci...a partir d'ara m'hi fixaré més... Una abraçada Joanka

    ResponElimina
  2. Hola Manel,
    No, no hi ha netedat ni en el passadís dels detergents... amb mi també fan molt negoci... i fixar-se en aquests detalls també té els seus inconvenients... per uns pocs cèntims el temps de la compra es pot allargar molt i molt... però al menys tens la satisfacció de pensar "a mi no m'ensabonen!"
    Una abraçada i gràcies per passar per casa meva.

    ResponElimina

M'agradarà conèixer la teva opinió... anima't!