Pel que fa a l’evolució d’Internet, comenta que va
evolucionant cap a les xarxes socials, però que el canvi és una constant
immutable (penseu el camí des de Myspace fins a Google+ passant per Twitter i
Facebook).
La identitat digital és un tema crucial a les xarxes i,
lligat a aquest, la manera en què gestionem la nostra privacitat en elles.
La irrupció de les xarxes socials estan canviant el
perfil dels professionals i està planteja noves qüestions a les organitzacions
com la gestió de l’accés a les xarxes socials dels treballadors en temps
laborable.
Cal motivar l’aprenentatge al llarg de tota la vida
perquè ningú no renunciï a aprendre. Cal aprendre coses noves, com ara a comunicar-se
a les xarxes socials, coneixent què s’espera i què s’obté i quina és la millor
manera de fer sense perdre de vista l’objectiu d’aquesta comunicació.
L’objectiu final de les xarxes socials ha de ser el quid pro quo, l’intercanvi i la
generació de coneixement.
El summum actual
de la generació de valor a les dinàmiques relacionals a la xarxa el constitueix
el moviment Linked data,
que insta les institucions a que obrin les seves dades perquè les empreses i
persones que vulguin puguin desenvolupar aplicacions (tecnològiques o no) que
resultin interessants per a la ciutadania. Cal tenir present a l’hora d’obrir
dades, el límit que suposa aquelles dades sensibles que no han de ser
accessibles segons la LOPD. Planteja que no hem de parlar només de l’administració
quan parlem d’obertura de dades, sinó de totes aquelles que poden ser d’utilitat
pública.
Exemplifica els avantatges de compartir el coneixement
amb petits detalls que ens poden fer la vida més fàcil: explica que Ctrl+F
activa el cercador dins la pàgina a tots els navegadors... la meitat dels
assistents no ho sabien.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
M'agradarà conèixer la teva opinió... anima't!